ویژگی سازمانهای مجازی

ويژگيهاي سازمانهاي مجازي

 مقدمه

مديران سازمانها براي ادامه حيات خود در قرن حاضر، بايد مجموعه اي از قواعد ودستورالعملهايي را در ذهن بپرورانند. در گذشته هاي نه چندان دور اين مديران براين اعتقاد بودند كه داراييهاي مادي تضمين كننده قدرت رقابتي آنان است . در قرن جديد،موفقيت با شركتهايي است كه راه خود را به آينده از هم اكنون شناخته اند، نه آنهايي كه داراي اموال بسياري در ترازنامه هاي خود هستند. با ظهور فناوريهاي جديد به ويژه اينترنت ، شركتها دچار تغييرات و تحولات اساسي شده اند كه خود كمتر از يك انقلاب نيست . كه اين بار اين انقلاب به هرگوشه از جهان تسري يافته است .

ادامه نوشته

نقش نظریه در مدیریت

نقش نظريه در مديريت

چكيده

نظريه روشي براي مشاهده،درک و پيش بيني پيچيدگيهاي رفتارهاي انساني در چارچوب سازماني است. نظريه براي مديران نه به عنوان يک هدف ،بلکه به عنوان يک ابزار،چارچوب،نقشه و راهنماي ضروري براي تحقيق و عمل به شمار مي رود.داشتن رويکرد نظري براي مواجهه با متغير هاي متعدد سازماني و مديريتي يکي از چالشهاي اساسي مديران در قرن جديد است که در اين راه نظريه مي تواند نقش موثري براي افزايش ميزان اثربخشي و کارايي مديران ايفا کند.نظريه ها به عنوان ابزار به فعاليت مدير جهت داده و موجب توسعه مدل هاي ذهني وي مي شود. استفاده مناسب از نظريه ها ،راههاي جديدوموثري را براي تحليل موقعيتهاي پيچيده سازماني و مديريتي به روي مديران مي گشايد. بنابراين، ايجاد اصطلاحات و واژه هاي مشترک در حوزه مديريت براي ايجاد يک زبان حرفه اي مشترک و خلق يک تصوير بزرگ از سازمان و مديريت ضروري است.

 

ادامه نوشته

آشنایی با یکی از متخصصان یادگیری الکترونیکی

http://ssmovahed.blogfa.com/post-63.aspx

آشنایی با یکی از متخصصان یادگیری الکترونیکی

دوستانی که در حیطه یادگیری الکترونیکی فعالیت دارند با نام "پروفسور بدرول خان"استاد پاکستانی تبار ساکن آمریکا, آشنا می باشند. بدرول خان از چهره های ارزنده عرصه یادگیری و آموزش الکترونیکی می باشد که آثاری چند نیز در این زمینه از خود به یادگار گذاشته است.وی در نخستین کنفرانس بین المللی یادگیری الکترونیکی که در تهران برگزارشد یکی از سخنرانان کلیدی مجازی بود که از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی خود را ارائه کرد. وی دراین سخنرانی جنبه های پداگوژیکی,فنی,ظاهری,ارزیابی,مدیریتی,اخلاقی و نهادی آموزش الکترونیکی را مورد بحث و بررسی قرارداد. در این قسمت, فایل تصویری و صوتی این سخنرانی و همچنین یکی از کتابهای ایشان را برای علاقمندان حوزه یادگیری الکترونیکی قرارداده ام. شایان ذکراست که زبان سخنرانی انگلیسی بوده ولی فایل تصویری دارای زیرنویس فارسی می باشد.

دانلود کتاب

فایل صوتی: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) (11)

فایل تصویری: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) (11)

یکی از خوانندگان وبلاگ کامنت گذاشتن مبنی بر اینکه ایشان بنگلادشي هستند والا نمی دونم مطلب کپی بود

وظايف مديريت (POSDCORB)

وظايف مديريت (POSDCORB)

http://modir.110mb.com/files/Management Functions33333.ppt

نقش صبحانه در افزايش كارايي آموزشي كودكان

 افزايش كارايي آموزشي كودكان

ادامه نوشته

« مدیریت دانش در کسب و کارهای الکترونیکی »

« مدیریت دانش در کسب و کارهای الکترونیکی »

شماره بیست و ششم ، مهرماه 1386

نویسنده: مسعود کرمی- احسان غفاری

مدیریت دانش در كسب و كارهای الكترونیكی و مدیریت روابط مشتری

ترجمه و تلخیص:
مسعود كرمی- دانشجوی دكتری بازاریابی دانشگاه تهران

احسان غفاری- كارشناس مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
ادامه نوشته

سخنراني هاي ارائه شده در سمينار يكروزه ISI اصفهان

سخنراني هاي ارائه شده در سمينار يكروزه ISI

توجه: هر یک از موضوعات بالا به صورت پاورپوینت می باشند و باید دانلود گردند

مقاله درباره دانش TRIZ

دانش TRIZ

TRIZ يک الگوريتم براي حل مشکلات فني و تکنولوژيکي و حتي غير فني در زمينه هاي مختلف کسب و کار ، مديريت کيفيت ، مديريت خدمات ،  مديريت اداري و آموزشي و ... است .

ادامه نوشته

چهره های ماندگار علوم تربیتی

جواد صبوحی

صبح یكی از روزهای سرد پاییز، پیش از آنكه خورشید نور طلایی رنگش را بر فرودگاه مهرآباد بگستراند، چند دانشجوی ممتاز ایرانی از پلكان هواپیما بالا می روند تا ساعاتی بعد با ورود به فرودگاه ژنو، این كشور كوچك اروپای غربی، دوره تازه ای از تلاش علمی خود را سپری كنند. در میان این جمع، علی محمد كاردان، دانشجوی جوانی كه خیلی ها امروز او را با تعابیری چون بنیانگذار آموزش و پرورش نوین ایران، مؤسس و رییس سابق دانشكده روان شناسی و علوم تربیتی و از همه مهمتر نخستین دانشجوی ایرانی "پیاژه" می شناسند، قرار دارد.

 

 
ادامه نوشته

"knowledge management" مديريت دانش

"knowledge managementمديريت دانش 

مديريت دانش چيست؟
از اواخر دهه 90، مديريت دانش به عنوان روش نوين مديريتي، بحث داغ متون مديريت و ديگر حوزه‌هاي وابسته بود. اين روش، در واقع تكامل ديگر روش‌هاي مديريتي است، نه چيزي كه ناگهان كشف شده باشد و بتواند طي

ادامه نوشته

مدارس هوشمند

مقدمه:

قرن۲۱ به سمتى مى رود كه اكثر مشاغل به دانش و مهارتهاى رايانه اى نياز خواهند داشت. ورود به اين عرصه به نوع جديدى از آموزش نياز دارد كه با آموزش سنتى كنونى بخصوص آنچه هم اكنون درمدارس ايران در جريان است همخوانى ندارد.

ادامه نوشته

مدل تعادلی سازمان باتاکید بر توسعه کیفی مدیریت

مدل تعادلی سازمان باتاکید بر توسعه کیفی مدیریت

مسعود انصاری مهر

دکترای مدیریت آموزشی

ادامه نوشته