زمان همایش ها
برای اطلاعات بیشتر از هر همایش بر روی لوگوی مربوطه
کلیک نمائید!!!
--------------
نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت
ارسال مقاله از تاریخ 20 اردیبهشت 90 لغایت 15 تیر 90
-----------
مهلت ارسال مقاله 9مهر ماه 1390
برای اطلاعات بیشتر از هر همایش بر روی لوگوی مربوطه
کلیک نمائید!!!
--------------
نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت
ارسال مقاله از تاریخ 20 اردیبهشت 90 لغایت 15 تیر 90
-----------
مهلت ارسال مقاله 9مهر ماه 1390
مولفه های تدریس موثر در آموزش عالی
آقای مطلبی فرد از دانشگاه تربیت معلم تهران طی مقاله ای در وبلاگشان برای تدریس موثر در آموزش عالی 6 مولفه را ضروری میدانند
که عبارتند از:
1-برقراری رابطه تعاملی با دانشجویان
2-روش شناسی مناسب در تدریس
3-دانش پژوهشی
4-محوریت قرار دادن رشد فکری دانشجویان
5-جو و مدیریت کلاسی
6-ارزشیابی درست از دانشجویان
در این مقاله از منابع متنوعی استفاده شده است که در ادامه متن ... آمده است
اما برای مطالعه مقاله کامل به وبلاگ ایشان به آدرس زیر میتوانید مراجعه کنید
http://motallebifard.blogfa.com/post-25.aspx
پرسشنامه خلاقیت
با تشکر از همکار گرامی خانم حاجی هاشمی
که پرسشنامه های زیر را در اختیار ما قرار دادند
از آنجا که بعضی از سایت ها بعضی از فایل های این وبلاگ را در معرض فروش گذاشته اند و سوءاستفاده مالی کرده اند،
برای فایل زیر پسورد گذاشته شده است تا مورد استفاده افراد سود جو قرار نگیرد!
دانلود
برای اطلاع از پسورد فایل بالا میتوانید با ایمیل
ali.jabbari@gmail.com
و یا خانم حاجی هاشمی
تماس بگیرید.
فایل مذکور حاوی پرسشنامه های
سنجش انگیزه برای بکارگیری خلاقیت شغلی
و
درونی سازی ارزش های شغلی سوپر
میباشد
-----------------------
در ضمن فایل زیر که حاوی 4 پرسشنامه خلاقیت است؛ فاقد پسورد میباشد.
و از سایتهای مختلف جمع آوری شده است.
دانلود
مديريت و الگوهای موفق مدیریت در مدارس کوچک
با این که موضوع مدیریت از اولین روزهای پیدایش انسان با او بوده است ، اما در یک قرن اخیر به دلیل ایجاد سازمانهای جدید ، پیچیده و متراکم از تکنولوژی و برخوردار از انسانهای پر نیاز ، مورد توجه قرار گرفته است .سرعت ، قدرت عمل و افزایش فرآورده های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ کننده متفکر و وارسته ای به نام مدیر دارد تا بتواند با برنامه ریزی درست بین همه اجزاء ، امکانات هماهنگی به وجود آورد .زمان حاضر را عصر مدیریت و رهبری می نامند چون ...
استعاره هاي سازمان
استعاره نوعي صنعت ادبي براي تشبيه و مقايسه است.[1] استعارهها، نگارهها و نقشهايي هستند كه از طريق آنها ميتوان به ماهيت سازمانها پي برد.[2] استعاره اين امكان را فراهم ميآورد تا يك چيز يا يك تجربه بر حسب شباهت با يك چيز يا تجربه ديگر(كه به طور معمول به منزله معادل هم در نظر گرفته نميشوند)، شناسايي شوند؛ مانند زندگي كه به يك جاده طولاني و پر پيچ و خم تشبيه شده است؛ يا انسان دلير و شجاعي كه به شير تشبيه شده است .با شناخت هر استعارهاي كه براي سازمان اخذ ميشود، ميتوان چيزي براي خود سازمان آموخت.[3] معمولا تصاويري كه در ذهن ما از بيرون وجود دارد، چيزي است كه ما به عنوان واقعيت ميپذيريم. در واقع استعارهاي كه دانشمندان براي مطالعه يك پديده بكار ميگيرند؛ شكلدهنده تصورات و پندارهاي ايشان است. به قول انيشتين، نظريهاي كه توسط آن به هر موقعيت نگاه ميكنيم، تعيين ميكند چه چيز هايي را ميتوانيم ببينيم.[4] مورگان در كتاب سيماي سازمان(1986) بر نقش ... به ادامه متن ... مراجعه شود!!! منبع: http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=32519#_ftnref1
نویسنده : ابراهيم محمدي قراسوئي
نوع نگاه به سازمان یادگیرنده |
دیدگاه |
سازمانی که در آن، افراد به طور مستمر توانایی های خود را ارتقا میبخشند تا به نتایجی که مد نظر است، دست یابند و بدین ترتیب الگوهای جدید تفکر، رشد یافته و اندیشه های جمعی و گروهی گسترش یابند. |
سنگه 1990 |
سازمان یادگیرنده در عین اینکه بیانگر توسعه و رشد قابلیت سازمانی است، فرایند یادگیری ضمنی و تلویحی نیز هست که اغلب به صورت ناخواسته در سازمان ها جریان دارد. |
پت گریو و ویپ 1991 |
سازمانی که با ایجاد ساختارها و استراتژی ها به ارتقای یادگیری سازمانی کمک کند. |
گاروین (1993 |
سازمانی با ظرفیت که به طور مستمر ظرفیت خود را برای یادگیری، تطابق و تغییر در جهت فرهنگ خود افزایش میدهد. |
جونز و هنری (1994 |
سازمانی که با قدرت و به صورت دسته جمعی یاد میگیرد و دائماً خود را به نحوی تغییر میدهد که بتواند با هدف موفقیت، مجموعه سازمانی، به نحو بهتر اطلاعات را جمع آوری، مدیریت و استفاده کند. |
مارکوارت (1995 |
سازمانی که فرایندهای یادگیری در آن تحلیل، بررسی، توسعه و مدیریت شده باشد و این فرایندها با اهداف نوآوری و بهبود، همسو و هم راستا شده باشند. |
جفارت و مارسیک (1996 |
سازمانی که در آن یادگیری به طور پیوسته و مداوم، جهت دستیابی به اصلاح و بهبود مستمر، جریان دارد و سازمان، قدرت، ظرفیت و توانایی تحول و دگرگونی خویش را دارا است.
|
واتکینز و مارسیک (1996 |
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده دو مفهوم متفاوت اند، اولی به فعالیتهای درونی سازمان (فرایندها) و دومی به نوع خاصی از سازمان اشاره دارد. |
تسانگ (1997 |
سازمانی که یادگیری همه اعضای خود را آسان ساخته و به طور مستمر خویشتن را دگرگون و متحول میسازد. |
پدلر(1998 |
سازمانی که روح یادگیرندگی در فرایندهای یادگیری افراد یافت میشود. |
ایکیهارا (1999 |