فناوري اطلاعات (IT) و مديريت كيفيت جامع (TQM)

چكيده

فناوري اطلاعات (IT) و مديريت كيفيت جامع (TQM) ، تأثير مهمي بر عملکرد شركتها دارند و هر يك به‌صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. با وجود اين، مطالعات اندكي درباره ارتباط بين اين دو و به‌ويژه تأثيري كه فناوري اطلاعات بر روي مديريت كيفيت جامع خواهد داشت، انجام شده است. در اين مقاله ضمن مطالعة جنبه هاي مختلف مديريت كيفيت جامع و توضيح و تفسير آنها، تأثير فناوري اطلاعات بر هريك از اين جنبه ها مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد و در نهايت نشان داده مي شود كه توسعة استفاده از فناوري اطلاعات، جنبه هاي مختلف مديريت كيفيت جامع را تحت تأثير قرار داده و به عنوان يك پشتيباني كنندة قوي براي مديريت كيفيت به كار مي‌رود، به‌طوري كه استفاده از فناوري اطلاعات در مديريت كيفيت جامع به افزايش بهره وري منجر مي شود.

ادامه نوشته

نصرالدين

نصرالدين و بهره‌گيري از استراتژي تركيبي بازاريابي!!!
سکه ی طلا یا نقره؟؟
هيچ اشکالي ندارد که تو را احمق بدانند!!!!

ادامه نوشته

كابينه سايه در انگلستان

كابينه سايه در انگلستان

 
ادامه نوشته

خلاصه پایان نامه

 خلاصه پایان نامه فوق لیسانس مدیریت آموزشی (تعيين گرايش كاري يا انساني مديران آموزشي 2)
ادامه نوشته

راهبردهای شناختی وفراشناخی و یادگیری موثر

 راهبردهای شناختی وفراشناخی و یادگیری موثر

نویسنده: علی مدد معصومی

مدرس مرکز تربیت معلم شهید رجایی قزوین

E-Mail: tecnoali2005_m@yahoo.com

 

چکیده:

راهبردهای یادگیری تدابیری هستند که باعث تسهیل در پردازش اطلاعات میشوندوبه دو دسته شناختی و فراشناختی تقسیم میگردند.منظور از شناخت همان جریانهای فکری،یادگیری، نحوه سازماندهی، ذخیره سازی، و به کار گیری اطلاعات است و فراشناخت همان شناخت در باره شناخت است و آن را کنترل میکند. در این مقاله سه نوع راهبرد شناختی که عباتند از : تکراروتمرین، بسط معنایی و سازماندهی معرفی وبه راهبردهای فراشناختی که تدبیرهایی برای نظارت راهبردهای شناختی و هدایت آنها هستند در سه دسته عمده ( برنامه ریزی، کنترل ونظارت،نظم دهی )اشاره می گردد. همچنین روشهای آموزش و پرورش راهبردهای شناختی و فراشناختی به تصویر کشیده شده است درضمن این دو راهبرد در کنار هم وبه صورت ترکیبی مورد مقایسه قرار گفته پس از ذکر نتایج چند تحقیق در داخل وخارج مطلب جمع بندی میگردد

ادامه نوشته

تکنولوژی آموزشی و اهمیت و نقش آن در مدیریت فرایند یادگیری اثربخش

تکنولوژی آموزشی و اهمیت و نقش آن در مدیریت فرایند یادگیری اثربخش

فریبا مویدنیا،کارشناس ارشد مدیریت آموزشی،شهرستان خوی

 

چکیده

امروزه افزايش حجم دانش واطلاعات ،كهنه شدن سريع مطالب درسي، تغييرات سريع جوامع وغيرقابل پيش‌بيني بودن آينده ،لزوم آموزش ويادگيري مداوم را بجاي آموزشهای مقطعي ايجاب مي نمايد،از سوي ديگر آموزش مداوم نيز، شيوه هاي يادگيري جديدي را مي طلبد ، شيوه هايي كه بوسيله آنها  فرد بتواند بطور خودگردان ومستقل وبراي تمام عمر به مطالبه دانش واستفاده از آن بپردازد, از اين رو اهميت وضرورت كنار گذاشتن شيوه ها وراهبردهاي سنتي در آموزش وپرورش وتدريس و توجه به راهبردها وشيوه هاي نوين آموزشي آشكار مي گردد که در همین راستا یکی از راهکارهای استفاده از روشهای نوین آموزشی ،بکارگیری اصولی و بهینه دانش تکنولوژی آموزشی در نظامهای آموزشی است .

ادامه نوشته

بهسازی سازمانی

بهسازی سازمان(organizational development)

استاد مربوطه: جناب آقای دکتر علی علاقه بند

 

گرد آورنده:

سید ابراهیم حسینی

درس:تئوریهای سازمان و مدیریت

بهار88

برای دانلود اسلاید این مطالب اینجا کلیک کنید

ادامه نوشته

مدیریت بر آینده باتکنولوژی فردا ... technology

مدیریت بر آینده باتکنولوژی فردا ... technology

خلاصه كتاب مديريت بر آينده با تكنولوژي فردا
فاطمه سادات عطار طوسی


 

ادامه نوشته

برخی اصطلاحات مدیریت

مدیریت بر مبنای استثنا management by exception



به این معنی که تعیین هدف، تخصیص منابع و روش های انجام کار را سرپرستان واحدها انجام می دهند و مدیران عالی، هنگامی دخالت می کنند که جریان عادی امور دچار اختلال شده باشد. اصل بر این است که کارکنان امور را سازماندهی کنند و روش های تعیین هدف را مشخص کنند و هر جا مشکلی ایجاد شد، مدیر مشکل را حل کند. به عبارتی در این روش اصل بر تفویض اختیار و اعطای آزادی عمل به کارکنان است.

در مدیریت بر مبنای استثنا برای تصمیم گیری فقط انحرافات مهم از خط مشی ها و روش ها باید به اطلاع و نظر مقامات بالای سازمان برسد.

ادامه نوشته

مديريت از ديدگاه علي (ع)

مديريت در نهج البلاغه

- شجاعت

امیر المومنین در نامه به مالک اشتر می فرمایند: «به اهل شجاعت بپیوند و آنان را به عنوان کار گزار انتخاب نما.» (قوچانی،1374،ص137).2- علم ودانش

حضرت علی (ع) در خطبه 172 نهج البلاغه می فرماید: «ای مردم همانا سزاوار ترین مردم به این امر (خلافت و زمامداری) کسی است که توانا ترین آنها بر اجرای امور و دانا ترین به فرمان خداوند در فهم مسائل باشد.»

ادامه نوشته