کتاب رفتار سازمانی نوشته مارگارت

کتاب رفتار سازمانی نوشته مارگارت

برای دانلود ۳۰ صفحه اول کتاب اینجا کلیک کنید

پایان نامه در مورد خلاقیت به زبان انگلیسی

پایان نامه در مورد خلاقیت به زبان انگلیسی

برای دانلود ۱۵ صفحه اول پایان نامه اینجا کلیک کنید

کتاب قدرت افکار – هوش سازمانی – کارل آلبرخت

کتاب قدرت افکار – هوش سازمانی – کارل آلبرخت

برای دانلود ۱۵ صفحه اول کتاب اینجا کلیک کنید

دانلود رایگان کتاب رهبری و فرهنگ سازمانی

دانلود رایگان کتاب رهبری و فرهنگ سازمانی از اِدگار شاین

برای دانلود کتاب  اینجا کلیک کنید

سازمان یادگیرنده 7

۵- آرمان مشترک: برای ساختن آرمان مشترک کلیه افراد سازمان باید پنج مهارت زیر را فراگیرند:

الف) تشویق و ترویج بصیرت فردی: دورنمای مشترک از بصیرت­های منفرد موجود در ذهن افراد سازمان شکل می­گیرد. دلیل این امر اهمیت قائل شدن افراد برای علایق و نظرات آنها نیست، بلکه در واقع ارزش­های مورد قبول مردم اغلب ابعادی را شامل می­شود که مربوط به خانواده، سازمان، جامعه و حتی جهان است.

ب) برقراری ارتباط و کسب حمایت: رهبران باید به جای اینکه معرفین و مبلغین رسمی بصیرت سازمان باشند، دائماً خواهان به مشارکت گذاشتن بصیرت شخصی خودشان با دیگر افراد سازمانی و جویا شدن نقطه نظرات آن­ها در رابطه با این بصیرت باشند.

ادامه نوشته

سازمان یادگیرنده 6

۳-       قابلیت­های شخصی:  تسلط را می­توان به معنی احراز برتری بر افراد و اشیاء تلقی نمود. اما از سوی دیگر تسلط به معنی سطح خاصی از مهارت نیز بکار برده می­شود. معنایی که پیتر سنگه از تسلط ارائه کرده است، دقیقاً همین معنای دوم است. تسلط و قابلیتهای شخصی عبارتست از نظامی که طی آن فرد به صورت مستمر دیدگاه­های شخصی خود را روشن­تر و عمیق­تر می­نماید، انرژی و توان خود را متمرکز می­کند، صبر و بردباری خود را گسترش می­دهد و بالاخره اینکه واقعیات را منصفانه و بی غرض در می­یابد. با چنین تعریفی، تسلط توانایی­های شخصی یکی از ارکان اساسی در سازمان­های یادگیرنده است.(سنگه، 1384)

ادامه نوشته

سازمان یادگیرنده 5

۲-       تفکر سیستمی: کسب و کارها و دیگر تلاش­های بشر سیستم­اند (اِن جی، 2004). کسب و کارها مرزی توسط کالبدهای نامرئی و حرکت­های وابسته بهم هستند، که اغلب به آخر رسیدن ثمرشان به طور کامل بر یکدیگر چند سالی به طول می­انجامد. مردم تمایل به تمرکز بر روی تصاویر لحظه­ای از قسمت­های مجزای یک سیستم دارند و از اینکه چرا عمیق­ترین مسائل هرگز حل شده به نظر نمی­رسند انگشت تعجب به دهان می­گیرند. تفکر سیستمی شامل یک چهارچوب ادراکی، بدنه­ای از دانش، و ابزارهایی است که در طول سال­های زیادی توسعه یافته­اند. اگرچه ابزارها جدیدند، ولی اگر افراد بر حسب یک سیستم فکر کنند قادر به یادگیری سریع می­شوند. افراد تفکر سیستمی را در ارزیابی مجموعه نیروهای سازمان به کار می­گیرند. افراد در تفکر سیستمی به جای رسیدگی به جزئیات یک وضعیت، معمولاً مسیر تفکرشان را از جزئیات به سوی پویایی تغییر جهت می­دهند. این منجر به ایجاد یک توانایی برای افراد میشود تا شاهد روابط متقابل در هر وضعیتی باشند و به آنها به طور عملکردی اجازه فکر کردن می­دهد (مین و کیو[1]، 1992).
ادامه نوشته

سازمان یادگیرنده 4

نظریه سازمان یادگیرنده: امستد و اسمیت[1] فرهنگ سازمانی را به مانند صورتی فلکی از اعتقادات، ارزش­ها، عادتها، و هنجارهای رفتاری توصیف میکنند که عملاً در یک سازمان به کار برده می­شوند. فرهنگ سازمانی راه بدست آوردن کار انجام شده است، راهی که چگونه افراد انتخاب می­کنند تا با یکدیگر ارتباط  برقرار کنند، راه چگونگی حل مساله، و چگونگی انجام آئین­ها. لازم نیست که افراد اعتقادات و یا ارزش­ها را بگویند و یا به زبان بیاورند بلکه اعتقادات و یا ارزش­ها واقعاً وجود دارند (امستد و اسمیت، 1994)



[1]. Omstead & Smith

ادامه نوشته

سازمان یادگیرنده 3

چشم­اندازهای سازمان یادگیرنده: به منظور ایجاد یک سازمان یادگیرنده، فرد باید مطمئن گردد که میان ابعاد ملموس و آشکار سازمانی (رسمی و عینی) و ابعاد غیر ملموس و ناپیدای سازمانی(غیر رسمی و ذهنی) یک ارتباط و همبستگی مهمی وجود دارد و نیز اینکه میان اهداف سازمانی و نیازهای مربوط به یادگیری افراد تطابق و سازگاری وجود داشته باشد(کریس و نوهان[1]،2003، به نقل از بوربور، 1385).

ادامه نوشته

سازمان یادگیرنده 2

پیدایش سازمان­های یادگیرنده: گرچه مفهوم یادگیری سازمانی و تشخیص اهمیت آن را می توان در پیشینه موضوع تحقیق تا دهه 1960 پی گیری کرد اما تا دهه 1980 شرکت­های محدودی به شناخت قدرت بالقوه­ی آن در افزایش عملکرد، رقابت و موفقیت سازمانی اقدام نمودند. توجه گسترده به کتاب "پنجمین فرمان" سنگه و مقاله­های ویژه در مورد سازمان های یادگیرنده، در نشریات علمی کسب و کار باعث شده است که بسیاری از سازمانها به بررسی فرآیند تحول و تبدیل خودشان به سازمان های یادگیرنده، اقدام نمایند تغییرات فزاینده قرن بیست و یکم، سازمان­های یادگیرنده را بسیار با اهمیت کرده است(مارکوارت[1]،1385)

ادامه نوشته

سازمان یادگیرنده 1

تعریف سازمان یادگیرنده

صاحبنظران برای مفهوم سازمان یادگیرنده تعاریف متعددی ارائه کرده اند.

آنچه در مورد این سازمانها ارائه شده بیشتر جنبه فلسفی و نگرشهای کلی داشته و کمتر به جنبه های عملی و کاربردی اشاره گردیده است و  در مورد تعریف این گونه سازمانها به طور عملی و کاربردی تعریفی وجود ندارد،  از نظر مدیریت رهنمودهای روشن و صریحی بیان نشده و از نظر ابزار سنجش و ارزیابی این گونه سازمانها نیز وسیله ای در دست نیست( الوانی، 1382،ص327) به نظر سنگه (1385) ، سازمان یادگیرنده جایی است که افراد به طور مستمر تواناییهای خود را برای خلق نتایجی که طالب آن هستند افزایش می دهند. محلی که الگوهای جدید و گسترده تفکر پرورش داده می شود، اندیشه های جمعی ترویج می شوند و افراد به طور پیوسته چگونگی آموختن را به اتفاق می آموزند. به عبارت دیگر، سازمان یادگیرنده سازمانی است که به طور مستمر، از طرق خلق و پروش سریع قابلیتهای مورد نیاز برای دستیابی به موفقیتهای آتی، توسعه می یابد.

ادامه نوشته

پرسشنامه های تحقیقاتی

پرسشنامه های تحقیقاتی

1- پرسشنامه عزت نفس هارتر

2- آزمون افسردگی بک

3- سنجش میزان آگاهی مربیان از حواس کودکان

4- رفتار شهروندی اورگان

5- پرسشنامه خود ارزیابی

6- پرسشنامه تجربه یادگیری زبان

7- پرسشنامه سنجش میزان محبوبیت معلمان در بین دانش آموزان

8- تفکر انتقادی واتسون و گلیزر

9- بررسی علل سنواتی شدن (طولانی شدن تحصیل)

10- پرسشنامه جو سازمان

11- پرسشنامه سبک رهبری تحولی آموزشی مدیران

12- پرسشنامه مهارتهاي مديران موثر

ادامه نوشته

جزوه کلاسی GMAT

جزوه کلاسی GMAT

http://www.masihkhah.com

(از: هادی مسیح خواه)

پاورپوینت مدیریتی

پاورپوینت مدیریتی 
سازمان ها و فرآیند ارتباطات

توانمند سازی منابع انسانی

مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان

ارتباطات سازمانی 

ادامه نوشته